top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תEyal Daniel

דפי היסטוריה של הבינה המלאכותית נכתבים, אבל האם הם מחסלים את עולם הקריאייטיב?

לפני שנה וחצי בערך חשבתי ש-AI יחליף עבודות יצירתיות.

גם המעצבים, הצלמים והסטייליסטים שדיברתי איתם בקורסים שאני מעביר מאוד לחוצים לגבי זה.

אז לפני כמה חודשים קיבלתי גישה ל-Adobe Firefly

והפכתי להיות מומחה ב-Midjourney


והנה הסיבה שאני לא מודאג יותר...


--- ראשית, הכלים בהם השתמשתי מדהימים. הם מחרפנים מיכולת הביצוע שלהם. עם זאת, מה שהתברר, הוא שהכלים האלה הם רק מערכות, הם צריכים בני אדם שיגידו להם מה לעשות (כלומר החלק היצירתי.) זה בכלל לא יגמור את המשרות של המעצבים, זה רק עוד כלי עבודה, אבל עם זאת...מעצבים יהיו חייבים לעבוד עם אותם כלים.


--- יש מגבלות חמורות, התוצאות לא תמיד יציבות למראה וזו הסיבה שזה כל כך מפחיד - אבל כלי הבינה המלאכותית שבדקתי לא יכולים לעשות ניואנסים. אתם יכולים להגיע לרמת ביצוע של 70% מהתוצר המבוקש - אבל לא לעבודה מוגמרת. זה כמובן עשוי להשתנות עם הזמן.


"כן אדון אייל דניאל... זה רק עניין של זמן עד שבינה מלאכותית תוכל לעשות הכל".

אבל אם ניקח משהו כמו טכנולוגיה אחרת, כלומר מכוניות בנהיגה עצמית, לוקח כמה שנים להתקדם מאסיבית (90% שם) ואחר כך עשרות שנים לסיום. אגב...המכונית הראשונה לנהיגה עצמית יוצרה בשנת 2014, הנה אנחנו כמעט עשור אחרי, עדיין לא קרה (כמו שצריך) - 10% האחרונים הם תהליך ארוך וקשה ומלא ברגולציות שעוד לא התחילו בכלל ליישם.


--- התעשייה היצירתית תהיה אחת הנהנות הגדולות ביותר של AI. פתאום, יהיה גל עצום של לקוחות שרוצים תמונות שנוצרו על ידי עריכה, ריטוש ועיצוב בינה מלאכותית למה שהם באמת צריכים. כמו כן, אולפנים יצירתיים קטנים יותר יכולים להשתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור הרבה קונספטים מלוטשים בעלות קטנה מאוד - ולעזור להם לזכות בלקוחות שלא היו בהישג יד קודם לכן.


--- יהיו מקומות עבודה חדשים. אנשי קריאייטיב בסוכנויות אינטרנט שמודאגים, צריכים להזכיר לעצמם שכאשר רובם למדו בבית הספר כשהיו קטנים, "בניית אתרים" לא הייתה עבודה. הם קפצו לתעשייה חדשה שנוצרה על ידי טכנולוגיה חדשה. זה בדיוק אותו הדבר. בינה מלאכותית זקוקה לאנשים כדי להפעיל אותה כראוי, וכותבי ההנחיות האלה כבר מתאימים את עצמם לתעשייה.


--- לאותם קריאייטיבים שחושבים שלקוחות לא יצטרכו אותם יותר - תזכירו לעצמכם: מתי בפעם האחרונה קיבלתם בריף ברור מלקוח? כזה שאתם יכולים פשוט להכניס ישר לייצור מבלי לשאול שאלה אחת? נכון - זה מעולם לא קרה. לקוחות לא באים אליכם עם רשימה ברורה של הוראות (רשימה מסודרת היטב של פקודות ש-AI צריכה לעבד) - הם באים אליכם עם בעיה – כלומר: המכירות שלנו צונחות בדרום אמריקה, המותג שלנו מתקרר. המותג שלנו זוכה להתעלמות מצד שוק היעד שלנו וכו'. אלו בעיות יצירתיות שצריכות שילוב ייחודי של אמפתיה, יצירתיות, ניסיון בעולם האמיתי ואינסטינקט, שרק מגע אנושי יכול לספק.


--- המיומנות החשובה ביותר שיש ללמוד היום היא כיצד לתקשר עם מכונה! הקשר עם המכונה הוא קריטי לדיוק ותוצאות טובות, הפכנו בין לילה לקהילה עולמית שתומכת במערכות ניתור וחיזוי שפעם מאוד התנגדנו להם. אנחנו נמצאים כבר בעיצומו של עידן חדש, הגורם לאנשים מוכשרים להמציא את עצמם מחדש ולהתחיל דרכים חדשות, הגיע הזמן גם להתאמן בצורה חכמה על הכלים המוצעים לנו. עם כל זאת...בינה מלאכותית לא תחליף את הרגש והנשמה.

דפי היסטוריה נכתבים, שהם בסופו של דבר מאוד אנושיים.



11 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page