עלייתה של X (לשעבר טוויטר) מחדש ועליית הבינה המלאכותית שינו הכל בקרב על דעת הקהל במלחמה בישראל. המלחמה באוקראינה כונתה "מלחמת הטיקטוק הראשונה", מבצע חרבות ברזל תהיה המלחמה הראשונה שבה הרשת התמימה בשם לינקדאין הוכתמה בדם ויצרה שם באזז שלא בטוח שהם מסוגלים להבין את כמויות המידע שעלה שנמצאות בה. יותר מהכל היא נקראת "מלחמת הבינה המלאכותית הראשונה".
היכולת להפיץ תוכן ויזואלי ושימוש במערכות של יצירת טקסט אשר נוגע בקוראים היום הוא בקנה מידה מפלצתי, אתם אולי לא יודעים אבל...חלק מהפוסטים שאתם קוראים ברשתות החברתיות על המלחמה נכתב במערכות כגון ChatGPT / Bard וכו'. כל אחת ואחד מאיתנו הפכו תוך כמה שעות להיות שגרירים וכולנו מנהלים שגרת הסברה ברשת, אך האם אנחנו עושים את העבודה כמו שצריך? לא בטוח, כי אולי אנחנו יכולים גם לייצר נזק בשיח מסביב שגם ככה לא פועל לטובתנו כי מערך ההסברה שלנו איך נאמר בעדינות...Dont...
איך משפיעה המהפיכה שעוברת X (לשעבר טוויטר) בעידן אילון מאסק על הקרב על האמת?
התדמית של X כבית למידע אמין די קרסה השנה. מאסק ביטל את החשבונות המאומתים והוא גם קידם את תוכנית שיתוף הפרסומות, המציעה הכנסות על בסיס חשיפה בדומה לתוכניות של YouTube ו-TikTok. לכן...כשאתם מגיבים לפוסטים אנטי ישראלים אז יש מצב שעזרתם להם להרוויח עוד כמה גרושים. זה אומר שאם בעבר רק גופים כמו ישראל, הפלסטינים ותומכיהם האידיאולוגיים יצרו תוכן בנושא הסכסוך כדי לקדם את הנרטיב שלהם, כעת האפשרות הזו פתוחה גם לצדדים שלישיים שאפילו אינם קשורים - גופים מסחריים שיש להם אינטרס פיננסי לייצר תוכן ויראלי, גם אם הוא מזויף לחלוטין! כן הנה לכם רעיון לעוד הכנסה..
סרטון מזוייף של מסוק צה"לי שהופל על ידי טיל כתף של חמאס, זכה ל-2.5 מיליון צפיות לפני מחיקתו. סרטון דומה נוסף זכה לכמעט 10 מיליון צפיות. ובנוסף לבלגן של מידע לא מאומת יש לנו את הבוטים שמייצרים לנו אושיות חזקות אשר זורעות מידע שגוי 24/7.
אז בזמנים כאלה, כשחדשות מזויפות משתוללות, מה עובד ואיך כדאי לנו לפעול?
נראה שבמלחמה הנוכחית, התעמולה הישראלית משיגה הישגים חסרי תקדים בגיוס דעת הקהל העולמית, עם ההאשטאג HamasIsIsis#, תמונות החטופים בקמפיין עולמי של The Red Balloon של ישראלים בחו"ל שמפעילים את #BringThemHome ועוד.
ואצלנו...יש השתוללות די גדולה קודם כל בהמון פייק, הרבה אנשים מעבירים מידע שלא תמיד אמין ולא תמיד עדכני ובכך הם יכולים גם ליצור פאניקה מיותרת.
יש כמה סוגיות שאנחנו בתור שגרירים צריכים לבדל את עצמנו ולהתמקד באחד מהם:
מה המטרה שלנו בתור יוזרים ברשת?
האם אנחנו רוצים לייצר באזז חיובי,שלילי,מלא בדם?
האם אנחנו רוצים לצעוק מתוך נקמה?
או שהאם אנחנו רוצים "להבעיר" את הרשת מבלי להבחין מה נכון ומה לא? ואולי אנחנו נסתכן בכך שיסגרו לנו חשבונות..
מה יקרה לאחר המלחמה בשטח? הרשת תבער והיא תייצר יותר מידע פי 10 מאשר מה שמיוצר היום, בין אם זה סיפורי חטופים, המון סיפורי גבורה שעוד לא שמענו עליהם, זכרון נופלים, והעצמה וצמיחה מחדש כמו שקרה לאחר הקורונה.
דעת הקהל תהיה מושפעת יותר בהרבה ממה שקורה היום.
במלחמה בישראל, המלחמה על דעת הקהל מתנהלת בין ישראל לארגוני הטרור והאויבים הפוליטיים שלה. אנחנו גם מתמודדים עם המון אנשים בחו"ל שבכלל לא מבינים על מה הסכסוך, אבל שלא תתבלבלו - הם גדולים מאוד ויש להם השפעה על הרחוב שהיא מאוד חזקה. ארגוני הטרור והאויבים הפוליטיים משתמשים ברשתות החברתיות כדי להפיץ מידע שקרי ומטעה על ישראל, כדי ליצור דעה ציבורית שלילית כלפיה. על מנת לנהל את הקרב על דעת הקהל, חשוב לעקוב אחר משפיענים ולזהות אלו מהם יוצרים תוכן חזק שיכול לשפר את דעת הקהל עלינו.
חשוב לנהוג בצורה מכובדת ועניינית ברשתות החברתיות, בדרך כלל בהרצאות שאני מעביר לבוגרי מכללת ג'ון ברייס בחיפוש עבודה - אני מזהיר ואומר שצריך להיות זהירים עם מה שמעלים. האמת – גם עכשיו ואפילו יותר מתמיד. אם אנחנו רוצים להתפס כאמינים ויוצרי פוסטים או תוכן שיכול להשפיע, אנחנו צריכים לזכור כמה דברים:
שימו לב להימנע מהתקפות אישיות ומאמירות פוגעניות לפני שבודקים עובדות, אתם לא רוצים לגלות שבעקבות מידע לא נכון יריתם תגובה חריפה והיא התמוססה באויר...ואגב-זה פועל ל-2 הצדדים-ראו דוגמא של ההפצצה על הבית חולים שישר האשימו אותנו מבלי לחכות לעובדות. לכן יש להתמקד בעובדות ובנתונים.
יש להציג את הצד הישראלי בצורה מדויקת ולהמשיך באותו מסלול.
הרשתות השולטות היום הם טיקטוק, טוויטר - שאגב טוויטר היא זירת קרב מטורפת שהיא יותר חזקה מכל אחת אחרת כיוון שבקושי יש עליה צנזורה וסרטוני זווע העולים שם מידי יום - אדון איילון מאסק אוהב שם את הרעש שהיא מייצרת היום. פייסבוק שהיא רשת...אולי טובה לנו בארץ אבל לגמרי לא משפיעה על דעת הקהל הבינלאומי יותר.
ויש את לינקדאין שאני מתמחה במיתוג בה:
לינקדאין היא רשת מקצועית בה אנשים מחוברים אחד לשני דרך חברות גלובליות המונות עשרות אלפי אנשים, זאת רשת קשרים מקצועית בינלאומית. היום לינקדאין מתמודדת עם מלחמה מאוד מורכבת אשר אנחנו הישראלים הכרחנו אותה להצטרף בכוח ואנחנו מקיזים את דמה בכל דקה עם פרסומים חריפים מאוד, דעת הקהל שם עלינו היא טובה מאוד. הרשת היום מוצפת בעבודת הסברה של ישראלים שעובדים בחברות בינלאומיות. הקהל שלהם זה בעיקר הקולגות שלהם היושבים בניו יורק, דבלין, לונדון וכו׳.
זה טוב מאוד, אבל הבשורה הפחות טובה היא שהרוב הגדול (ממה שראיתי) עושה את זה פשוט לא נכון. הם נופלים במלכודת ״הדוברות״ -הם נראים ונשמעים כמו דוברים רשמיים של מדינת ישראל. אני לרגע לא שופט כיוון שכל אלה העוסקים בכך עושים עבודת קודש. עכשיו...נכון - אין לישראל מערך הסברה כרגע שיודע לעבוד כמו שצריך, יש ניסיון להחיות את המשרד הזה אבל הוא נוחל כישלון כי הוא לא הגיע מוכן למלחמה בזירה הזו בכלל ולא יודע להתמודד עם מערך הפצה נכון ולא יודע גם להגיב בזמן.
מי כן הגיע מוכן? אלה שמבלים את רוב היום שלהם ביצירה של תוכן ומעקב אחרי אושיות רשת שגם עוקבים חזרה. ברשת קשרים כזו או אחרת מה שמעניין את העוקבים זה מה קורה עם הקולגות שלי, מה הם מרגישים, חווים, איך הם חיים ומתנהלים במציאות הזויה. ואם אני חוזר למלחמת רוסיה אוקראינה אז זה בדיוק מה שרצינו לדעת על חברינו שם באוקראינה.
לכן סיפור אישי אנושי מנצח כל דוברות של משרד כזה או אחר.
ישנם שעות וימים שבהם אנשים נמצאים ברשתות החברתיות יותר מאחרים. אני נשאל מידי יום מתי כדאי לפרסם את הפוסט שיקבל יותר חשיפה. אז אגלה לכם סוד וננפץ כאן מיתוס ותיק...
אין יום או שעה אידיאלית לפוסט - יש פוסט אידיאלי לפרסום.
AI
יכולה לשמש גם ליצירת תמונות ריאליסטיות. תמונות אלה יכולות לשמש כדי להמחיש נקודות מבט או מצבים מסוימים. בתחום של ניהול הקרב על דעת הקהל, תמונות AI יכולות לשמש כדי להציג את הצד הישראלי בצורה חזקה ומושכת.
כלים לדוגמא- DELL-E3 מבית OPEN AI- נותן לנו היום גישה לייצר 100 הנחיות ביום בחינם, יש כמובן עוד כלים כמו Midjourney על ידי יצירת הנחיה.
מהי הנחיה?
יוזרים כמוני מתממשקים עם מודלים של בינה מלאכותית באמצעות קלט טקסטואלי בשפה טבעית. אני אומר לדגם מה לעשות דרך ממשק והמודל מנסה לבצע את המשימה על ידי מתן תגובה. מה שאני אומר לדגם לעשות הוא ההנחיה. במקרה של דגמי AI ליצירת תמונה כמו מידג'רני או DELL-E 3, ההנחיה היא בעיקר התיאור של התמונה שאנחנו רוצים ליצור.
ההנחיה יכולה להכיל כל דבר, החל נשיא סוריה מחזיק שלט שהוא עומד לצד ישראל, ועד תמונות מסובכות ומורכבות יותר.
איך מייצרים תמונה איכותית לפוסט מרים? פוסט לשימור דעת קהל חייב להיות מלווה בתמונה פרטיוטית.
דוגמא:
The Israeli flag on a background of Jerusalem and olive branches in the mouth of a white dove
וכן האלה, ככל שתמקדו את המשפט של התמונה, כך תוכלו לקבל תוצאה ממוקדת יותר. למה חשוב להעלות פוסט עם תמונה?
כיוון שתמונה יוצרת רגשות, הזדהות, תמיכה, פרגון, והיא גם יותר מובלטת בפוסט. טיפ קטן אם אתם רואים פוסט לדוגמא בטוויטר שאתם חייבים להגיב עליו לפני שתתפוצצו מרוב עצבים: תמיד תמיד תמיד תגיבו עם תמונה שתבלוט למי שפרסם ולכל מי שיראה את התגובות בפוסט, אני כבר ראיתי כמה תגובות יפות אשר גרמו ליוצרי הפוסט לתלוש כמה שיערות מהראש.
נעבור עכשיו לתוכן.
לא נולדנו כותבי תוכן, והיום תוכן היא אומנות בפני עצמה, כאחד שעוסק בשיווק דיגיטלי המון שנים, ראיתי כיצד כתיבת התוכן עברה כמה גלגולים, והיום אני מודה שאני גם עובד עם כלי AI שעוזרים לי לסדר את התוכן לשיווק.
אבל לא באנו ללמוד כאן איך לכתוב תוכן שיווקי, אלא כיצד לבנות תוכן קצר לפוסטים.
למה צריך לעבוד עם כלים של בינה מלאכותית?
אחד, כלים של בינה מלאכותית יכולים לעזור ליצור פוסטים יעילים יותר. אמרנו שפוסטים יעילים הם כאלה שמושכים את תשומת הלב של המשתמשים, מעוררים את העניין שלהם, ומעודדים אותם לפעול ולהגיב. כלים של בינה מלאכותית יכולים לעזור ליצור פוסטים כאלה על ידי שימוש בנתונים על התנהגות משתמשים כדי להבין מה מושך אותם ומה הם עשויים לעשות. אתם מבינים שהכלים האלה שואבים מידע מהרשת תוך מאית שניה כן?
שתיים, כלים של בינה מלאכותית יכולים לעזור לחסוך זמן. יצירת פוסטים לרשתות חברתיות יכולה להיות משימה ארוכה. כלים של בינה מלאכותית יכולים לעזור להאיץ את תהליך היצירה על ידי אוטומציה.
שלוש, כלים של בינה מלאכותית יכולים לעזור לשפר את המודעות למיתוג שלנו. פוסטים לרשתות חברתיות הם הזדמנות מצוינת לחשוף את עצמנו לאנשים חדשים. כלים של בינה מלאכותית יכולים לעזור לנו להגיע לקהל רחב יותר על ידי קביעת תזמון ופרסום אופטימלי של הפוסטים שלנו.
כלים ושירותים מבוססי AI לכתיבת תוכן: ChatGPT BARD CLAUDE ועוד המון כלים חדישים שמשתפרים מרגע לרגע.
אז השתמשו בכלים ושירותים מבוססי AI ככלי עזר, ולא כתחליף לכתיבה אנושית.
בדקו את התוצאות של כלים ושירותים מבוססי AI לפני פרסום התוכן.
התאימו את התוכן לקהל היעד שלכם.
תמיד תציבו את המערכות האלה כבעלי ניסיון ואז בקשו מהם לכתוב את התוכן.
על מנת לנהל את הקרב על דעת הקהל בצורה יעילה, חשוב להשתמש בכלים אלה בצורה נכונה ומקצועית.
נתפלל יחד לשיבה מהירה של כל החטופים וחיילי צבא ההגנה לישראל בריאים ושלמים.
Comments